Reklama

środa, 21 grudnia 2011

Tort śmietanowo-wiśniowy

Tort śmietanowo-wiśniowy

 
Biszkopt:
 
6 jajek
15 dag cukru
cukier waniliowy
20 dag mąki
1 łyżeczka proszku do  pieczenia
 
Masa:
 
70 dag śmietany 30 %
4 łyżeczki żelatyny
80 dag wiśni
100 ml jogurtu naturalnego
15 dag cukru pudru
 
Dodatkowo: 4 łyżki dżemu wiśniowego
1 galaretka wiśniowa
Całe jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Ciągle ubijając dodawać mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszać. Ciasto przelać do tortownicy wysmarowanej masłem i posypanej mąką. Piec w 180 stopniach przez 40-45 minut. Ostudzony biszkopt podzielić na 3 placki.
 
Żelatynę zalać niewielka ilością zimnej wody i odstawić do napęcznienia. Śmietankę ubić. Połowę wiśni zmiksować z cukrem pudrem i jogurtem. Żelatynę rozpuścić, wymieszać najpierw z kilkoma łyżeczkami masy wiśniowej a następnie połączyć z resztą masy. Włożyć do lodówki. Gdy masa zacznie tężeć wymieszać ja z ubitą śmietanką. 1/3 kremu odłożyć do dekoracji.
 
Biszkopty nasączyć wodą wymieszana z cukrem pudrem i sokiem z cytryny.
 
Dolny biszkopt posmarować dżemem i wyłożyć część kremu, przykryć drugim blatem i nasączyć go. Posmarować blat kremem i przykryć ostatnim blatem, nasączyć go. Na wierzch poukładać wiśnie i zalać tężejąca galaretką.
 
Torta ozdobić reszta kremu. Ja boki posmarowałam masą wiśniową i posypałam uprażonymi płatkami migdałowymi a rozetki zrobiłam z samej ubitej śmietanki 30 %.
Torta schłodzić w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz